اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| آشنایی با مفاهیم آموزشی دانشجویان انتقالی و میهمان

میز دانشجو در این قسمت سعی دارد شما را با مفاهیم آموزشی دانشجویان انتقالی و میهمان آشنا کند.

میز دانشجو| آشنایی با مفاهیم آموزشی دانشجویان انتقالی و میهمان

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس- در این قسمت از میز دانشجو سعی داریم، شما دانشجویان عزیز را با مفاهیم آموزشی دانشجویان میهمان و انتقالی آشناکنیم.

*آشنایی با مفاهیم آموزشی دانشجویان انتقالی و میهمان

دانشجویانی که از یک واحد دانشگاهی به واحد دیگر در همان رشته و مقطع تحصیلی خود
«بدون تغیر رشته و تغیرگرایش و بدون شرکت در آزمون مجدد ورودی» بامجوز سازمان مرکزی منتقل می‌شوند.
تمام نمرات درسی آنان اعم از قبولی یا ردی و سوابق آموزشی و مواردی دیگر عیناً در سوابق آنها در واحد مقصد ضبط و در کارنامه وی ثبت می‌شود.
در این حال تمامی واحدهای درسی گذرانده شده قبلی با نمره ۱۰ و بالاتر،در واحد مقصد پذیرفته می‌شود.این قبیل از دانشجویان مشمول پرداخت هزینه انتقال برابر آخرین تعرفه دانشگاه خواهند بود.

● مدرک فراغت از تحصیل دانشجویان انتقالی توسط واحددانشگاهی مقصد صادر و مدرک فراغت از تحصیل دانشجویان میهمان توسط واحد مبدا صادرخواهد شد.

● واحدهای درسی گذرانده شده دانشجویان  انتقالی که توام با تغییر رشته یا تغییر گرایش باشد با رعایت آن توسط گروه آموزشی آن رشته در واحد دانشگاهی مقصد معادلسازی و دروس پذیرفته‌ شده درکارنامه جدید دانشجو در واحد مقصد ثبت می شود‌.
سایر سوابق تحصیلی دانشجو بلا‌‌‌اثر می‌ماند
● دانشجویانی که از طریق شرکت در آزمون مجدد پذیرفته می‌شوند به شرط اینکه «مشکل نظام وظیفه» نداشته باشند دروس آنان معادلسازی می‌شود.
● دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های دولتی و موسسات غیر دولتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که به دانشگاه آزاد اسلامی منتقل می‌شوند دروس گذرانده آن‌ها معادلسازی و با نمره ۱۲ و بالاتر پذیرفته می‌شود.

«ماده ۵۵»: در مواردی که واحد مبدا نتواند بعضی از دروس الزامی دوره را در یک نیمسال معین عرضه کنند، دانشجو می تواندبا صلاح دید واحد مبداو موافقت واحد مقصد فقط برای یک بار درظول دوره تحصیل کمتر از حداقل واحدهای درسی مجاز تعین شده « ۱۱ واحد برای تمام وقت و ۹ واحد برای پاره وقت و ۹ واحدی برای پاره وقت و ۷ واحد برای آموزش معلمان» در یک نیمسال را در واحد یا واحد های دیگر دانشگاهی بگذراند.
دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت همراه شهریه متغیر دروس واحد مقصد می‌باشد.
چناچه امتحان دروس انتخابی در واحدهای مبدا و مقصد همزمان باشد.
بطوریکه  دانشجویی نتواند در امتحانات آنها در هردو واحد دانشگاهی مربوط شرکت‌کنند. باید یکی از آنها را حذف کنند.

● واحد های انتخابی دانشجوی میهمان و دانشجویانی که از ماده ۵۵ استفاده کنند پس از استعلام واحد مبدا از واحد مقصد و اطمینان از صحت  آن عینا در کارنامه دانشجو در واحد های دانشگاهی مبدا ثبت می‌شود و نمرات آنها در محاسبه میانگین نیمسال و میانگین کل نمرات وی منظور می‌شود.

● دانشجوی میهمان علاوه بر پرداخت شهریه ثابت و متغیرهر نیمسال به واحد دانشگاهی به واحد دانشگاهی مقصد بایستی شهریه ثابت آن نیمسال را به واحد مبدا و هزینه انتقال موقت را برابر آخرین دستورالعمل مربوط از طریق واحد مبدا به سازمان مرکزی دانشگاه بپردازد.

پایان پیام/ ت 1049

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول